torsdag 24. mars 2011

Ettersøkshund Barmark


Igår var Guri og jeg oppe til prøve i ettersøk, og vi besto. Startet med et spor på 1 km som var mellom 3 og 4 timer gammelt. Et lite sporoppsøk og så fant vi sporet, eller vi gjorde det litt spennende for dommerne også, for vi gikk over det en gang, men så bar det i farta. Det var lagt ut 4 gjenstander og en sekk i slutten av sporet og vi tok med oss alle 4 gjenstandene inn og sekken også. Da var både Guri og jeg rimelig varm og svett og glade. Guri fikk godbit og kos. Så måtte vi vente en times tid til runderingen var lagt klar, så da dro Guri og meg til os og kjøpte brus og godbiter og koste oss mens vi ventet. Så ble vi oppringt om a nå kunne vi komme.Da ble vi litt nervøse, men vi dro avgårde. Det var god vind og fin terreng vi skulle rundere i. Det gikk vel bare noen minutter så hadde Guri funnet den første figuranten, den lå en ca 250 meter fra start, så jeg måtte løpe etter lyden for å finne dem igjen. ( Guri bjeffer og bjeffer når hun finner noen). Jeg var lykkelig når jeg så henne sitte hos fig og bjeffe. Vi tok med oss fig. og løp tilbake til dommerene som sto igjen i starten, og da var det bare å rundere full fart videre og passe på å dekke terrenget. Guri løp og koste seg og på 800 meter så fant hun den siste figuranten og vi hørte høylydt bjeffing i skogen. Hurrra Hurrrra vi har bestått ettersøk barmark.

1 kommentar: